نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10017 ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

پویایی فرهنگ فاطمی سبب جلوگیری از انحراف است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: گسترش و پویایی فرهنگ فاطمی(س) در سطح اجتماع سبب جلوگیری از انحراف و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی می شود.

پویایی فرهنگ فاطمی سبب جلوگیری از انحراف است

حجت الاسلام مصلح نیا در گفتگو با ابصار خبر، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هم الگوی زنان و هم الگوی مردان می باشند ولی زنان جامعه اسلامی باید رفتار و شخصیت ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: گسترش و پویایی فرهنگ فاطمی(س) در سطح اجتماع سبب جلوگیری از انحراف و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی می شود.

 حجت الاسلام مصلح نیا ادامه داد: از امتیازات اسلام  این است که برنامه‌های تابناک زندگی شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار که طلوع و ظهور پیدا می‌کنند را ارائه می‌دهد که این باعث می شود تا در زندگی راهنمایان خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر نگاه کارشناسانه به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها داشته باشیم خیلی از مسائل جامعه قابل حل خواهد بود و مسئولان و مخصوصاً بانوان محترمه باید اهمیت بیشتری به این امور از خود نشان دهند؛ چرا که زن یک رکن اصلی خانواده است.فلذا نقش مادر مؤثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی و روانی و جسمانی فرزند؛ مهم تر از همه عامل انتقال ارزش ها به کودک است، چرا که یکی از مهم ترین عوامل پای بندی فرزندان به مسائل ارزشی و دینی، چگونگی رفتار مادر با فرزند است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اگر کیفیت تعامل مادر با کودکان خوب باشد، آنها بیشتر به ارزش های خانواده و دین پای بند می مانند، افزون بر آن، پذیرش برنامه های دینی و ارزش های مذهبی را برای فرزند آسان می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تفاوت نگاه اسلام و غرب به زن اظهار کرد: نگاه اسلام و آموزه‌های دینی ما به زن این است که زن مظهر جمال و جلال الهی است، اما نگاه غرب به زن متفاوت است؛ در غرب، زنی که ازدواج می‌کند، باید ۵۰ درصد بار خانه را به دوش بکشد، اما در اسلام، مرد تمام مخارج خانواده را به عهده می‌گیرد. در غرب، فمنیست و تساوی زن و مرد مطرح است، اما ما گسست خانواده را در غرب مشاهده می‌کنیم، حال آنکه اسلام ارزش ویژه ای برای زن و خانواده قائل است.

حجت الاسلام مصلح نیا، خود باوری و بازگشت آگاهانه توام با اعتماد عقلانی و منطقی به ارزشهای اصیل ملی - دینی را مهمترین قدم در این راستا عنوان کرد.

 

خبرنگار:  ابراهیم عزیززاده

 

انتهای خبر/ پ