کد خبر: 7298 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹

نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خبرداد؛

فراهم شدن زمینه اشتغال 120 نفر در استان با راه اندازی 13 استارت‌آپ موفق

نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل از راه اندازی 13 استارت‌آپ موفق در استان خبرداد و گفت: این استارتاب ها زمینه اشتغال 120 نفر را در حوزه فناوری‌های نوین فراهم کرده است.

فراهم شدن زمینه اشتغال 120 نفر در استان با راه اندازی 13 استارت‌آپ موفق

مسعود کوهی نایب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل و مدیرعامل شتاب دهنده تیک آپ در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر، از راه اندازی 13 استارت‌آپ موفق در استان خبرداد و گفت: این استارتاب ها زمینه اشتغال 120 نفر را در حوزه فناوری‌های نوین فراهم کرده است.

وی به تاریخچه فعالیت این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز شتاب دهنده تیک آپ که در حوزه کسب و کارهای نوین واستارتاپی سه سال است فعالیت می‌کند در برگزاری رویدادهای استارت‌آپی به عنوان یک برند پیشرو عمل کرده به طوری که موفق شدیم 13 استارت‌آپ کیفی را از خروجی این رویدادها راه اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت این استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف فرصت اشتغال را برای 120 نفر فراهم کرده و به یقین در برگزاری این رویدادها ما از ظرفیت دانشگاه‌ها ‌استفاده می‌کنیم به طوری که اخیرا مرکز نوآوری دانشگاه علمی – کاربردی آرمان سوله نیز با همکاری مرکز شتابدهی تیک آپ راه‌اندازی شده است.
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل‌ گفت: اغلب تیم‌ها و صاحبان ایده با توان مضاعف در این رویدادها حضور می‌یابند تا با پایش اولیه، ایده‌ها ارزیابی شده و دوره‌های منتورینگ تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز برای این تیم ها اجرایی میشود.
کوهی بیان کرد: با برگزاری این رویدادها ما به راحتی می‌توانیم سرمایه‌گذاران خطرپذیر در داخل و خارج از استان  را جذب کنیم و پروسه ی صفر تا 100 راه اندازی یک کسب و کار را برای صاحبان ایده و استارتاپ ها طی میکنیم.
وی به برنامه‌های آتی در نظر گرفته شده در حوزه استارت‌آپی اشاره کرد و افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده علاوه بر رویدادهای متعدد استارت‌آپی برای اولین بار با همکاری بانک های عامل  رویداد های استارت‌آپی در حوزه‌ی فناوری‌های مالی(فین تک) را نیز برگزار کنیم و در حاشیه برگزاری این رویدادها از استارت‌آپ‌های حوزه مالی نیز رونمایی خواهد شد.
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اردبیل از حمایت‌های پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌ها از صاحبان ایده و کسب و کارهای نوین و خلاقانه قدردانی کرد و گفت: ما در همین مرکز سعی می‌کنیم در کنار تامین نیازهای کسب و کارهای نوپا، طرح‌های مختلف را برای حضور سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا با بهره‌گیری از این ایده‌ها شرایطی فراهم آید که بتوانیم به نحو احسن از این امکانات و بستر فراهم شده در مسیر حمایت از جوانان خلاق و ایده‌پرداز استفاده کنیم.
کوهی ادامه داد: ما برای صیانت از مالکیت معنوی ایده‌های ارائه شده سعی می‌کنیم افرادی که ایده خود را ارائه کرده و پیگیر به ثمر رساندن آن بوده‌اند حمایت همه جانبه داشته باشیم که قطعا با توجه به اکوسیستم‌های استارت‌آپ‌های موجود ایده‌ها به شکل آزادانه طرح شده و افرادی که با تقدم در این زمینه ورود پیدا کنند حق بهره‌مندی از مزایای آن را دارند.
وی بزرگترین خلا را در این حوزه غفلت از همگرایی واقعی در اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان اعلام کرد و افزود: باید از همان مراحل اولیه تشکیل یک استارتاپ امورات منتوری و پرورش ایده را به مراکز شتابدهنده سپرد و بعد از گذر از دوره های پیش شتابدهی و رشد استارتاپی این تیم ها را جهت توانمند سازی به مراکز رشد دانشگاهی و پارک علم و فناوری سپرد تا وارد فاز تولید نهایی محصول شده واقدام به  تجاری سازی آنها گردد.

 

انتهای پیام/ج