کد خبر: 7293 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

فرهنگ کار کردن در کشور باید بازتعریف شود/ برای جبران عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تربیت احساس جمعی در آموزش و پرورش، اساس انقلاب فرهنگی در کشور است، گفت: اگر فرهنگ کار در کشور اصلاح شود، سایر مسائل نیز به راحتی قابل حل است.

فرهنگ کار کردن در کشور باید بازتعریف شود/ برای جبران عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان اردبیل به بیان ویژگی های یک معلم خوب و پرداخت و گفت کشور ما بر اثر بی لیاقتی رهبران ناصالح در طول تاریخ، قرن های متمادی زیر پای شدیدترین تحقیر‌ها گرفته است.

وی با بیان اینکه ملت ما ۵۰۰ سال تحقیر شده است، گفت: برای جبران این عقب‌ماندگی راهی جز رجوع به نظام آموزش و پرورش اسلامی نداریم چرا که یک سیستم زمانی می‌تواند موجب پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌های یک کشور شود که از یک الگوی درست پیروی کند.

عاملی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش علم و دانش در کشور اشاره کرد و گفت: این علم است که قدرت می آورد و اگر کشوری علم نداشته باشد مورد حمله و هجوم قرار خواهد گرفت.

وی از علم و دانش به عنوان قدرت یک کشور نام برد و گفت: ملتی که در سرعت تحولات تکان نخورد و همگام با جهان پیش نرود، نه استقلال سیاسی خواهد داشت و نه قادر خواهد بود تمامی تعرضی خود را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود  نقشه ایران باستان را یادآور شد و گفت: هر حکمرانی که در کشور ما حاکم شد بر اثر بی‌لیاقتی هایش قطعه ای از این خاک گو هر بار به دشمنان اسلام تقدیم شد.

وی از بحرین، آرارات، قسمت هایی از سیستان و بلوچستان و کردستان بعنوان پاره های تن ایران نام برد و گفت: درست است که پیش از انقلاب کشور ما را قطعه قطعه کرده و از عظمت و  بزرگی ان کاستند اما بعد از انقلاب اسلامی همان کشورها طی 8 سال جنگ تحمیلی قادر نشدند حتی یک وجب از خاک کشور ما را اشغال کنند و این به برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اردبیل  با بیان اینکه فکر آرمانی هزینه آرمانی دارد گفت: ملت ما باید آرمانی فکر کند چرا که می‌خواهد در سرعت تحولات دنیا به نقطه‌ای که در شأن ملت اش است برسد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه تاریخ تأسیس دانشگاه آکسفورد و تهران پرداخت و گفت: سابقه ۳۰۰ ساله آکسفود  با سابقه ۷۰ ساله تهران قابل قیاس نیست لذا  زمان ، مهمترین عامل پیشرفت برای ما محسوب می شود چرا که ما باید بتوانیم در فاصله ی کم، عقب ماندگی ۵۰۰ ساله را جبران کنیم.

عاملی به تبیین لزوم ایجاد انقلاب اسلامی در کشور ما پرداخت و گفت: با تفصیل گفته شده از لحاظ شرعی و عقلی مردم ما باید انقلاب می‌کردند چراکه اقتدار خود را از دست داده بودند.

 وی به مرگ امیرکبیر نیز اشاره کرد و گفت: رگ  امیرکبیر در واقع رگ ملتی بود که توسط مزدوران استکبار قطع شد تا کشور همچنان عقب مانده نگه داشته شود.

امام جمعه اردبیل تأسیس بسیج مستضعفین را در راستای  تقدیم انقلاب به نهضت و حکومت اسلامی به دست مبارک امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: امروز هر جا و به هر کشوری در خاورمیانه تعرض می شود و تروری اتفاق  می افتد، حتما  یا دست سلفی‌ها در میان است و یا اینکه رژیم اشغالگر قدس از آنها  حمایت می کند.

وی به مشکلات کنونی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌های فعلی نیز کشور ما احتیاج به یک انقلاب فرهنگی و ایجاد یک مدنیت فاخر دارد تا با اصلاح سیاست ها و فرهنگ کشور، جامعه به کمال برسد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تربیت احساس جمعی در آموزش و پرورش، اساس انقلاب فرهنگی در کشور است، گفت: اگر فرهنگ کار در کشور اصلاح شود، سایر مسائل نیز به راحتی قابل حل است.

وی به مقایسه کار کارگران و کارمندان ایرانی با با همتایان خود در کشور ژاپن پرداخت و گفت در ژاپن هر کارمندی که کم فروشی می کند، کارمند دیگر آن را جبران می کند تا کشورش از چرخه پیشرفت عقب نماند و این فرهنگی است که در کشور ما هم باید حکمفرما شود.

عاملی از دولتمردان خواست تا با اولویت قرار دادن امر آموزش و پرورش در کشور، به وضعیت آینده سر و سامان دهد چراکه این آموزش و پرورش است که با تربیت نسل های خوب، متخصص و متعهد می‌تواند کشور را در بحران های مختلف به سلامتی عبور دهد

انتهای پیام/ج