کد خبر: 7275 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

دبیرسیاست محیط زیست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوی

عصر بیداری محیط زیستی فرا رسیده است/محیط زیست مهمترین بستر توسعه است

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی با بیان اینکه محیط زیست یک محور برای توسعه نیست گفت: محیط زیست در واقع مهمترین بستر توسعه است.

عصر بیداری محیط زیستی فرا رسیده است/محیط زیست مهمترین بستر توسعه است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد درویش در همایش چالش های محیط زیستی پیش روی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مواهب طبیعی و معنوی استان اردبیل، گفت: باید تلاش کنیم تا اندیشه های ناب شیخ صفی الدین اردبیلی را در زمینه حفاظت از محیط زیست گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از چهار درصد اراضی آبی کشور در استان اردبیل واقع شده است، گفت: وظیفه مدیران استان این است که الطاف خداوند را به پول پایدار تبدیل کنند.

درویش با بیان اینکه محیط زیست نباید در رقابت با حوزه اقتصاد و سیاست قرار گیرد گفت: خوب بودن حال مردم ،  بهترین شاخص حفاظت از محیط زیست است.

وی با تاکید به اینکه سطح مشارکت مدیران استان اردبیل در رویدادهای محیط زیستی به مراتب بیشتر از میانگین کشوری است، افزود: با این وجود لازم است بسیاری از توانمندی‌های این استان مورد توجه قرار گیرد.

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی  خواستار افزایش کیفیت زندگی مردم، شد و گفت: باید ادبیات محیط زیست زدایی را از جامعه بزداییم.

 وی مشکلات محیط زیستی کشور را یادآور شد و گفت: اگر امروز به داد اردبیل نرسید فردا، خوزستان دیگری رقم خواهد که مردم آن نه آبی برای نوشیدن دارند و نه هوایی برای تنفس

درویش از دانشگاهیان خواست تا با مطالعات کاربردی و عمیق علمی و ارائه راهکار های لازم برای حفاظت از محیط زیست اجازه ذبح ملاحظات محیط زیست در استان را ندهند چراکه امروز بر همگان ثابت شده است که این مسئله یک مسئله فانتزی نیست بلکه تنها مسئله ای است که با توجه به آن زندگی مردم نیز بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک محور توسعه نیست، خاطرنشان کرد: مردم ایران به عصر بیداری محیط زیست رسیده اند.

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی  با بیان اینکه هنر ما بیان دفدغه مردم به زبان رایج است از آنهایی که محیط زیست را به عنوان یکی از محورهای توسعه نام می برند انتقاد کرد و گفت: محیط زیست محور نیست بلکه مهمترین بستر  برای توسعه است و ان را نباید با مسائلی چون اقتصاد و سیاست  همپایه گرفت.

درویش در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم برای حفاظت ار محیط زیست زنجیره انسانی تشکیل می دهند و یا اجازه تخریب محیط زیست را نمی دهند گفت: این خود نشان دهنده آغاز بیداری محیط زیستی در کشور است

وی مسئولان را الگوی شهروندان عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان به جای استفاده از خودروهای تک سرنشین به دوچرخه سواری روی بیاورند فرهنگ حراست از محیط زیست نیز در بین مردم نهادینه تر می شود.

انتها