کد خبر: 7081 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷

با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار شد

همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل

همزمان با سالروز شهادت آیت الله مفتح همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان این دو نهاد علمی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شب گذشته همایش بزرگداشت وحدت حوزه  و دانشاه با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نخبه گرایی از اول افرینش انسان مورد توجه بوده است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این همایش به لزوم وحدن این نهاد علمی در کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال یا انتخاب برگزیدگان خود به عنوان پیامبر و هدایت کننده بشریت  در واقع توجه به نخبگان را برای جوامع بشریت متذکر شده است چراکه تنها نخبگان و برگزیدگان امت توانایی هدایت و راه بری جامعه به سوی کمال و سعادت را دارند.

وی با بیان اینکهاز همان ابتدای آفرینش انسان توجه خاصی روی نخبگان و اندیشمندان شده است، گفت: این خود وظبفه عالمان دینی سنگین می کند چراکه عالمان دینی وظیفه خطیر هدایت بشریت به سمت کمال و سعادت را بر عهده دارند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به دستاورد های انقلاب اسلامی نیز در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت و با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی تنها در سایه ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی حاصل می شود، گفت:در این میان توجه به نخبگان جامعه در دو نهاد حوزه و دانشگاه ضروری است.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه سنگین ترین وظیفه را در تعالی انقلاب و حفاظت از آن در جامعه برعهده دارند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار اسلام ناب محمدی در سراسر جهان است خود از هیچ تلاشی جهت اعتلای اسلام و سعادت بشریت در جهان دریغ نکرده و با درایت و هوشیاری خود جهان اسلام را در برابر استکبار هدایت و از گردنه های هولناک به سلامتی عبور داده است.

وی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقدمه مدینه فاضله  و تمدن نوین اسلامی نام برد و گفت:ما نیز باید همچون شهدای گرانقدر که با بصیرت خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و به این مرحله رساندن الگوبرداری کردند  و با جان و دل در خدمت اسلام و انقلاب  و در اعتلای انقلاب در جهان تلاش کنیم

وحدت حوزه و دانشگاه، چراغ راه ملت ایران در عبور از تکانه های ظالمانه استکبار

عزیز حبیب رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در واقع دو بال رشد و اعتلای مادی و معنوی جامعه اسلامی ایران است، گفت: در سایه تلاش های شبانه روزی اندیشمندان این دو نهاد علمی امروز شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه هستیم.

وی هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام  و شبهه پراکنی های بی امان استکبار برای نظام و انقلاب اسلامی ایران را یاداور شد و گفت: با توجه به این هم هجمه های سنگین امروز تنها در سایه تلاش ها و بصیرت افزایی های اندیشمندان حوزه و دانشگاه است که کشور در سلامت و امنیت روحی و روانی به سر می برد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا وحدت  دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه روز به روز مستحکم تر شود، تاکید کرد: امروز نور امید در جامعه متوجه رشادت های اندیشمندان این دو نهاد علمی در کشور است.

حبیبی تحریم های کمر شکن آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متذکر شد و گفت: تلاش های حوزه و دانشگاه در این میدان بی رحم در واقع چراغ راه ملت ایران در عبور از تکانه های ظالمانه استکبار است.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مخصوص یک روز نیست، خواستار تشکیل کارگروه خاص در این زمینه شد و گفت: با تشکیل نشست های تخصصی و بررسی فکرهای تولید شده می توان در همایش نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه نتایج حاصل را به اطلاع عموم رساند و راهکارهایی عملی جهت حل مشکلات مردم به مسئولین اجرایی کشور، استان و شهر ارائه داد تا به نوعی حل مشکلات مردم نیز تسرّی پیدا کند.

در ادامه این نشست اساتید حوزه و دانشگاه به تبادل اندیشه و تضارب افکار پرداختند.

انتهای پیام/ج

انتهای پیام/ج
 

انتهای پیام/ج