پربازدیدترین ها

کد خبر: 6726 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان؛

زنگ مطالعه در اردبیل نواخته می شود/حضور بیش از 350 ناشر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نواخته شدن زنگ مطالعه همزمان با دوازدهمین نمایشگاه کتاب در اردبیل خبرداد و گفت: در این دوره از نمایشگاه بیش از 350 ناشر حضور خواهند داشت.

زنگ مطالعه در اردبیل نواخته می شود/حضور بیش از 350 ناشر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سیدناصر اسحاقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان خبرداد و گفت: این دوره از نمایشگاه از یکم تا ششم مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود که 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند ولی مجوز حضور برای 350 ناشر از ناشران برتر کشور صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های پیش روی اداره در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، عزاداری ماه محرم، هفته دفاع مقدس و دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب، 162 برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری پیش‌بینی کرده که این برنامه‌ها یا در حال اجرا بوده و یا در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

اسحاقی به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: 19 برنامه کلان با 78 برنامه اجرایی برای هفته امر به معروف و نهی از منکر توسط اداره کل ارشاد اسلامی اجرا می‌شود چرا که این اداره کل معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده و برنامه‌های لازم برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: برای عزاداری ماه محرم نیز 17 برنامه کلان برای گرامیداشت این ماه توسط این اداره کل برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این دوره از نمایشگاه از یکم تا ششم مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود که 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند ولی مجوز حضور برای 350 ناشر از ناشران برتر کشور صادر شده است.

وی افزود: 160 غرفه در این نمایشگاه ایجاد می‌شود که تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد و به طور میانگین 40 درصد نیز تخفیف نمایشگاه برای فروش کتاب خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان فروش در این نمایشگاه داشتیم، اظهار داشت: برنامه‌های جانبی نیز در کنار برگزاری این نمایشگاه‌ها از جمله ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های خبری و هنری پیش‌بینی شده و نیز نشست بررسی راهکارهای فرهنگی و هنری و نیز ورکشاپ‌ها توسط هنرمندان در کنار برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای اولین بار در سطح استان همزمان با افتتاح این نمایشگاه زنگ مطالعه نیز به صورت نمادین در محل برگزاری و روز افتتاحیه نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/