سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 6718 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)؛

سنگر بسیج دانشجویی، سنگر علم همراه با عمل است

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در مراسم تکریم و معارفه مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان به تبیین جایگاه اقشار بسیج در جامعه پرداخت و گفت: سنگر بسیج دانشجویی، سنگر علم همراه با عمل است.

سنگر بسیج دانشجویی، سنگر علم همراه با عمل است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سردار فرهنگ مستعد حصاری جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانشجویی استان به تبیین و تشریح مأموریت های بسیج در جامعه پرداخت و گفت: دفاع مقدس امتداد کربلا بود و امروز نیز خرمشهرهایی در پیش است که جز با پیروی از نهضت عاشورا فتح نخواهند شد.

وی تلاش های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را ستود و گفت؛ کسانی که به شهادت رسیدند کار حسینی کردند و کسانیکه این توفیق نصیبشان نشد باید با الهام از زینب کبری(س) کار زینبی کنند تا رسالت خود را به سرانجام برسانند.

مستعد حصاری بسیج دانشجویی را آخرین یادگار امام راحل عنوان کرد و گفت: بسیج در هر لحظه و هر زمان که لازم باشد با حضور در میدان از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع خواهد کرد و این گفته را نیز بارها به اثبات رسانده است.

وی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود با عزت و اقتدار حرکت پیش روندگی خود را ادامه می دهد.

جانشین فرمانده سپاه استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماندگارترین کارها، فعالیت هایی است که با اخلاص انجام می شود، گفت: اگر کاری لنگ بماند نشانگر بی اخلاصی عوامل اجرا کننده آن است.

بسیج انعطاف پذیر است

مستعد حصاری بسیج را انعطاف پذیر خواند و گفت: همه ما بسیج را در لباس خاکی، پشت خاکریز یا جنگ سخت دیدیم در حالیکه گزینه های دشمن فقط توپ و تانک و مسلسل نیست و امروز با حضور در همه عرصه ها از جنگ های نیابتی گرفته تا جنگ نرم،تهام فرهنگی، فضای مجازی و امروز نیز جنگ اقتصادی کمر همت برای از پای انداختن انقلاب بسته است غافل از اینکه بسیج نیز با حضور در همه عرصه ها آماده مقابله با هر گونه تهاجمی است و در راه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن با عظمی راسخ تر از جوانان دوران دفاع مقدس پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

وی در ادامه سخنان خود بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج را یاداور شد و گفت: بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.

مستعد حصاری با بیان اینکه بسیج از پایگاه مردمی برخوردار است،گفت: فعالیت‌های بسیج در عرض هیچ دستگاهی نیست بلکه در اتصال با آنها است.

جانشین فرمانده سپاه استان از بسیج دانشجویی بعنوان یکی از موفق‌ترین اقشار بسیج نام برد و گفت: بسیج دانشجویی در سنگر علم همراه با عمل در صحنه ها حضور دارد چونکه اگر پیشرفت علمی نباشد ایستادگی با دشمنان مجهز به تکنولوژی ها و فناوری های روز مشکل است.

وی تولید موشک با فناوری بومی را حاصل همین مجاهدت های علمی دانشمندان بسیجی در سنگرهای علم همراه با عمل دانست و گفت: پیشرفت در علم و دانش در عرصه های مختلف نیز همت بسیج گونه می طلبد.

مستعد حصاری اثابت دقیق موشک های ایرانی به اهداف دوربرد را حاصل تخصص در کنار تعهد دانشمندان جوان کشور دانست و گفت: دانشگاه ها باید محلی برای پرورش  علمی جوانان به همراه تعهد  باشد و در این میان بسیج می تواند نقش تعهد آور برای جوانان را ایفا کند چونکه به دنبال ارتقای نظام  و کشور است تا بتواند انقلاب را در همه جبه ها یاری کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان جوان با مسئولیت پذیری قدم در محیط مقدس علم و دانش می گذارند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا محیط های علمی ما اسلامی، سالم و معنوی شود تا با کسب مهارت های لازم بتوانند در تحقق آرمان های انقلاب ایفای نقش کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان از دانشجویان نیز خواست تا با روحیه مطالبه گری به حل مشکلات پیش روی انقلاب در ابعاد مختلف همت کنند، چونکه مطالبه گری حق است و از رسالت های دانشجویان است.

وی در پایان سخنان خود از چاپخانه، توپخانه و کارخانه بعنوان نمادهای جنگ های فرهنگی، نظامی و اقتصادی نام برد و گفت: بسیج در هر سه مورد اقتدار آفرین است

مستعد حصاری از دانشجویان خواست تا با همت و تلاش خود همچنان در خنثی سازی توطئه های دشمنان پیشرو باشند.

انتهای پیام/