کد خبر: 6454 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع)؛

۸۱ روستای اردبیل آباد می‌شود/نقش مردم در بازسازی روستاها چشمگیر است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) گفت: ۸۱ روستای اردبیل توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در پنج کارگروه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، تعلیم و تربیت و بهداشت آباد می‌شود.

۸۱ روستای اردبیل آباد می‌شود/نقش مردم در بازسازی روستاها چشمگیر است

به گزارش ابصارخبر به نقل از خبرگزاری بسیج، حسین میراضی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) گفت:قرارگاه پیشرفت و آبادانی 4 سال پیش بر اساس دستور رهبر معظم رهبری فعالیت خود را در پنج کارگروه و محور اقتصاد، فرهنگی،عمران، تعلیم و تربیت و بهداشت آغاز کرده است.

وی افزود:۸۱ روستای اردبیل در حال بازسازی و محرومیت زدایی و آباد توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس علیه السلام است که در بخش خورش رستم جنوبی شهرستان خلخال ۱۸ روستا؛ در بخش موران گرمی ۴۵ روستا و در بخش مرادلو شهرستان مشکین شهر ۱۸ روستا جزو پروژه‌های عمرانی فرهنگی به اقتصاد مقاومتی توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی هست.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) گفت: در بحث اشتغال و معیشت زیرساخت‌های اشتغال باید در روستاها و آب آشامیدنی، راه بین مزارع و راه های بین روستایی کارهای خوبی انجام یافته و منبع آب ۳۰ مترمکعبی در روستای اولتان شهرستان گرمی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل احداث گردید.

وی افزود: در بحث آموزش؛ منطقه محروم نیازمند به زیرساخت برای کارهایی را دارد و در صدد آن هستیم که زیرساخت های اشتغال در استان را پیاده سازی و اجرا کنیم، نبود راه مناسب بین مزارع برای روستاییان مشکلات بسیار زیادی را متحمل روستاییان می‌کند و هزینه‌های زیادی را برای کشاورزان به بار می‌آورد

میراضی ادامه داد: قرارگاه در عرصه های مختلف کارهای بزرگ را انجام داده است و تا به حال در شهرستان مشکین در بخش مرادلو تمامی راه های بین روستایی را به اتمام رسانده است و ۶۰ درصد از راه بین مزارع در این بخش به اتمام رسانده ایم.

۸۱ روستای اردبیل توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آباد می‌شود/نقش مردم در بازسازی راه‌های روستایی چشم گیر است

وی تصریح کرد: در روستای گرمی بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه بین مزارع توسط قراراگاه احداث گشته و قطعاً مردم از این کار خداپسندانه خرسند شدند و باید گفت روستاهایی هستند که ۴۰ سال است راه‌های روستاییشان غیر قابل استفاده و در صورت استفاده بسیار سخت بوده است را ترمیم، بازسازی و راه مجدد ایجاد کرده ایم.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) عنوان کرد: در نیم فصل دوم سال مجددا به شهرستان خلخال خواهیم رفت لذا به دلیل گرم بودن آب و هوای این شهرستان در فصل تابستان ماشین آلات را در موعد مقرر به مناطق روستایی تحت قرار گاه اختصاصانتقال خواهیم کرد.

وی گفت: همکاری تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس علیه السلام با اختیار گذاشتن ماشین آلات سنگین کمک حال ما بوده است و توانستیم کارهای عمرانی بسیار بزرگ در بحث راهسازی و جاده‌سازی انجام دهیم.

میراضی بیان کرد: در بحث کنترل آب برنامه ریزی شده است و سد بندهای احداث خواهیم کرد، اما این کار را به تنهایی صورت نخواهد پذیرفت مگر به کمک مردم، باید تمام کارهای عمرانی زیرساخت اقتصاد داشته باشد تا مردم بتوانند به اقتصاد و معیشت خود برسند و تا بتوانیم کارهای ۶ ماهه دوم سال را به ثمر رسانیم.

وی افزود: نقش مردم در بازسازی راه‌های روستایی و بین مزارع بسیار مهم و نقش اول است چرا که اگر در یک روستا جاده ساخته می شود مردم حتما نقش اساسی دارند و منابع ساخته شده در روستاها اگر کمک مردم نبود به به خوبی و به این سرعت کارها محقق نمی شد نقش مردم در کارهای عمرانی بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

۸۱ روستای اردبیل توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آباد می‌شود/نقش مردم در بازسازی راه‌های روستایی چشم گیر است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) کارگروه تعلیم و تربیت را یکی از کارگروه های اساسی این قرارگاه عنوان کرد و گفت: کارگروه تعلیم و تربیت که مستقیماً به مهاجرت به مردم بستگی دارد الان ما در روستاهایی که میرویم بیشترین مهاجرت ها به دلیل نبود آموزش کافی صورت می‌گیرد و نیاز است که با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم کلاس ها و مدارس کوچکی را در روستاهای بسازیم تا حداقل دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پایین‌تر در روستاهای خودشان به تحصیل مشغول باشند تا بی سوادی محرومیت را به بار نیاورد.

حسین میراضی آموزش های یکی از اساسی ترین کار های قرارگاه پیشرفت و آبادانی دانست و گفت: کارگروه سلامت و اصلاح تغدیه به همین شکل در حال انجام کارها می باشد و کارها به خوبی در حال انجام است وپیشگیری هم همینطور و بیشترین استقبال مردم در کارگروه سلامت از طرف روستاییان شده است و همچنین کلاسهای آموزش سلامت و پیشگیری در روستاها و مساجد روستاها به صورت خیلی خوب تشریح شده است و دور سوم این کلاس ها در حال برگزاری می باشد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) افزود: متمایز ترین کار قرارگاه این است که در حال نوشتن نقشه دهستان در طول یک سال اخیر است که نقشه دهستان یک سند چشم انداز مهم است تا بتوان کارهای عمرانی زیرساخت اقتصادی را در روستاها پیش برد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مورد اقدامات کارگروه فرهنگی نیز اظهار داشت: این ۸1روستا بر ۱۲ محور تقسیم گردیده و ۱۲ روحانی در ۱۲ محور یاد شده مستقر شده اند و اهم اقداماتی که روحانیون در روستاها قرار است انجام دهند شامل ارتباط با مردم، ایجاد انگیزه،رفع ناامیدی و مشکلات اجتماعی روستا با محوریت امام روستا می باشد.

۸۱ روستای اردبیل توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه آباد می‌شود/نقش مردم در بازسازی راه‌های روستایی چشم گیر است

وی ادامه داد: روحانیون به عنوان امام روستا در حل مسائل فرهنگی کمک بزرگی به قرارگاه پیشرفت آبادانی می کنند و مسائل فرهنگی روز و مسائل مهم در هر بخش و روستا و حتی مسئله فرهنگی یک مسئله از این کشور است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها و مناطق محروم و آن بیشتر پرداخته است.

میراضی افزود: یکی از اهداف دیگر قرارگاه پیشرفت و آبادانی و آگاه سازی برنامه‌های این قرارگاه در روستاها توسط روحانیون می باشد که برای مردم تشریح می‌شود و می‌توان گفت روحانیون نقش مهم را در روستاها و این مناطق ایفا می کنند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) بیان کرد: به حول قوه الهی پنج روستا و شهرستان دیگر به پروژه های و برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل اضافه خواهد شد تا بتوانیم دردی از دردهای مردم و چهره محرومیت را از بین ببریم و در تلاش هستیم تا بتوانیم آرزوی مقام معظم رهبری را که به هزار نقطه است را نزدیک تر بکنیم و برسانیم.

 گفتگو از سید ساجد یعقوبی